torsdag, juni 16, 2016

The dementors kiss och andra folkvisor

 A GIRL poängsätter vad som hänt sist.

ATT GE UPP ENGLAND för 2A GÅNGEN ++
Ja. Flyttade ju in med T och hans mamma. Fick ett kneg på ett callcenter och gjorde exakt 230 pund i veckan. Och aldrig någonsin har jag känt mig längre ifrån min livsplan än då. Visst vare fint att ha armlängdsavstånd till T. Och visst har Engly sin charm. Men. Det kändes bara inte rätt. Så jag tog mitt pick och pack ännu en gång och styrde kosan mot julafton och Sverige. I januari hade jag nämligen styrt upp ett jobb med hemtjänsten i Falun tillsammans med Mandy igen. BRA för att Engly really wasn't doing it for me. Dåligt för att jag och T återgick till att kommunicera via flaskpost och dåliga internetanslutningar.

Den yorkshirska landsbyggden


THAILAND ++++
YES that is right folks. Blev tredje gången gillt för mig och denna pärla. Den här gången var föräldrarna och resten av familjen med, för att fira mamma som faktiskt fyllde sextio. Vår resa gick till Koh Lipe (bästa!)- Koh Lanta - Phuket - Bangkok och vi hade det himla fint. Allt var guld. Solen. Maten. Stranden. Thailand levererar alltid.
Family pic

THE DEMENTORS KISS (-)
ORKA FÖRKLARA eftersom alla är tillräckligt att begåvade för att lägga ihop ett och ett men ja jag har alltså varit under isen och jag kan inte förklara detta bättre än att (såklart) dra en HP-referens.
 

ATT SÖKA UNI's ++++
Trots att jag kanske inte känner hundraprocentigt för att plugga så känner jag inte hundraprocentigt för att inte göra det heller. Sökningarna har gått över hela vårt avlånga land men också Glasgow och Edinburgh. Fingers crossed för att man kommer in på någonting.
















ATT HA 4 VECKORS SOMMARJOBB I ÖSD ++++
För första gången på fem år är jag alltså tillbaka i Östersund. Och det kanske inte är min stad of choice. Men det bor några riktigt goa tjejer där och ska bara jobba i 4 veckor och det är ju hemtjänst som jag tycker om så det blir nog bra.

LIVET JUST NU ++++
Är tillbaka till radhuset på Worrall Road, stannar några dagar till och ska fira midsommar med mina barndomskompisar i Jämtland. 27e börjar jobbet och mamma och pappa har lånat ut sin bil till mig så att jag tar mig fram i sommar <3 p=""> 

2 kommentarer:

  1. Var håller du hus de närmaste två veckorna? vill ju skriva till dej!

    SvaraRadera
  2. Stina! Var håller du hus nu? Uk, swe, Thailand?

    SvaraRadera