tisdag, september 01, 2015

just give me something that I can hold on to

Nu när resornas tid är över (for now) så känns det som om jag har förlorat kompassen och inte längre vet var jag ska gå. Även fast jag givetvis inte rest non stop och konstant eller hela tiden de senaste åren så är det ju ändå det som mitt liv kretsat kring. Och mitt hjärta klappat för.

Och nu är det ju inte så. Det blev ingen resa innan jag skulle börja _studera_ nu i september, och sedan blev det inte ens något studerande överhuvudtaget! Och nu… nu singlar jag runt i livet som ett dammkorn i solljus.

AND I CANT DEAL WITH THAT. Men vad ska en göra när man är INBETWEEN LIVES? Ett liv tog slut sista maj i Falun och ett nytt börjar den 2:a september i Sheffield.

OCH JAG VILL BARA spola fram tre månader. Spola förbi jobbsökning (& potentiell nedbrutenhet över att vara en arbetslös person), all uppstyrning såsom; bank, telefon, National Insurance Number och småningom det här med att skaffa ett eget boende.

Bara vara tillbaka i att harva och finnas till och få in lite pengar på ett konto och existera i något slags sammanhang så att man kanske kan se allting lite tydligare för just nu är det ganska suddigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar